så tjener du 100.000 mere om året - pr. sælger*

Du kender måske situationen!

Salgsafdelingen hos en af vore kunder stod over for en situation, som du sikkert også kender: Et budgetkrav om en vækst i salget over de næste 2 kvartaler på min. 15%. Sådan et krav dukker ofte op, også selv om man synes, man allerede sælger alt, hvad man kan.

Effektivisér din pipeline og nå større resultater

Vi spurgte salgschefen, hvordan deres hitrate så ud. Det viste sig, at hvert tredie tilbud, de afgav, blev til en ordre. Hver fjerde virksomhed, de holdt møde med, bad om et tilbud. For at få ét møde i stand, ringede de i snit til seks emner.
 
Det vil sige, at for at få 1 ny kunde behøvede de en emnebase på 72. Med andre ord havde de en hitrate på 72:1.
 
Det var tydeligt, at sælgerne brugte megen tid på at kontakte emner, der endnu ikke havde erkendt deres behov. Hvis sælgerne i fremtiden ved, hvilke emner der har erkendt deres behov, kan de bruge deres tid mere effektivt. Så kunne situationen se sådan ud: Hvert fjerde opkald ville føre til et møde. Hvert tredie møde ville føre til et tilbud, hvert andet tilbud til en ordre. Det vil sige, at sælgernes hitrate nu ville være 24:1.

  • Det betyder, at sælgerne får frigivet tid, der kan bruges til at skaffe flere nye kunder
  • Tiden kan bruges til at sælge mere til eksisterende kunder
  • Det betyder, at potentialet for salg i dybden bedre kan afdækkes
  • Det betyder mere salg og større udbytte på bundlinien

Vi spurgte salgschefen, om det ville hjælpe ham til at nå budgettet. Det ville det afgjort.
Vi spurgte, om han var interesseret i en løsning, der afdækker, om et emne er i markedet. Ja, det var han helt klart.

Opsøg og påvirk dine emner og kunder samlet og spar tid og penge

Vi besluttede derfor at bruge nyhedsbreve i salgsarbejdet, fordi nyhedsbreve ikke alene afdækker modtagernes interesser og behov, men også udfører en stor del af sælgernes øvrige arbejde, så disse kan bruge deres tid mere effektivt.

Vi viste ham bare 2 eksempler på, hvordan e-mail marketing giver større udbytte:

e-mail marketing sparer dine sælgere tid på at opsøge, kontakte, vedligeholde og bearbejde både dine emner og dine eksisterende kunder, fordi du når ud til dem alle på én gang.

e-mail marketing sparer dine sælgere tid på at analysere og vurdere dine emner og kunder, fordi du i statistikken direkte aflæser deres interesser, deres motivation og deres potentiale for dig til at udvide din salgsplatform.
 
Vores kunde er nu i fuld gang med at øge den månedlige indtjening og er nu efter 2 måneder sikker på at nå budgettet.

*Her er hvor meget det er værd for dig i kroner og ører

Forestil dig, at du optimerer salgsarbejdet og derved får dine sælgere 1/2 salgstime ekstra ude hos kunderne pr. dag. Hvis du har 10 sælgere, bliver det til 25 ekstra salgstimer pr. uge - eller 100 timer pr. måned.
 
Værdien af en salgstime, en time face to face med en kunde, kan du regne ud på denne måde:

Hvis 1 salgstime i din virksomhed har en værdi på 2.000 kr, svarer det til at dækningsbidraget øges med 200.000 kr. hver måned. Eller ca. 2 mill. om året. Det er penge, din virksomhed øger indtjeningen med, hvis sælgerne har 1/2 salgstime mere, ude hos kunderne, om dagen. Lyder det interessant?

 

 

Få ideer til markedsføring og salg

I vores nyhedsbreve one2one får du inspiration og tips til optimerering af din markeføring og dit salgsarbejde ved hjælp af e-mail marketing.

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Interesse: